Passa al contingut principal

Estambul, la ciutat d’Ali Baba.

Per arribar des de l’aeroport Ataturk  fins a Sultanahamet : és senzill i econòmic. Agafar primer el metro fins ZEYTINBURNU i aquí  fer transbord al tramvia que us deixarà fins a la parada de Sultanahmet. En total 4 liras és a dir uns 2 €.

Mezquita Blava
Hem dormir a aquest mateix barri que és el barri antic de la ciutat. Allotjaments econòmics i les principals atraccions turístiques al voltant. El Hostal Erenler a tres passes de Santa Sofia però no arriba a categoria d’alberg, tot i així net si que ho estava i pel preu crec que no es pot demanar gaire més.

Arribar a la part asiàtica és ben fàcil i econòmic, només cal anar al port d’eminnou i agafar uns dels ferris que creua el Bosforo (1€ per trajecte). Potser és perquè l’any passat vam estar a la Xina però asiàtic ens ho ha semblat ben poc. Molta botiga moderna i poca cosa a destacar (un tramvia bonic!)

Coses que cal fer

Menjar-se un peix a la falda del riu que et fan a la brasa a davant teu per un preu mòdic. Es pot escollir entre que sigui entrepà de peix o bé amb plat. 5 o 6 tauletes i ja tenen el “restaurant preparat”.

7 €
Si és època de Ramadà passejar per la nit pel centre per veure com gaudeixen dels espectacles programats i dels menjars amb colla i família a la plaça de Sultanahamet (picnics nocturns no imaginables per nosaltres). La ciutat de nit té molt encant.

Passejar hores i hores apreciant el que aneu trobant, des del mercat de les espècies, el bazar Egipci, el gran bazar, la Cisterna, entrar a la universitat que és increïble,... o apreciar l’arquitectura de les mezquites que hi ha per tota la ciutat. Tant la blava com les que anireu trobant.

Si que puntualitzar que la Santa Sofia des de fora és bonica però que els 15€ que hem pagat per entrar ens han fet mal i més quan no ens ha impressionat del tot!!

AHHHH i no deixeu de fumar una pipa de té... cal provar-ho per riure una estona i imaginar-se de ple a les llegendes s’Ali baba.

La ruta segueix i ara mateix escrivim des de la Capadocia... però aquestes aventures ja us les explicarem!

Entrades populars d'aquest blog

4 línies sobre Eivissa

Arribada de una setmana fantàstica a la illa Pitiusa us voldria fer 4 recomanacions d’aquesta illa de la qual ja hi ha molta informació a la xarxa. Tercer cop que la visitava però amb el mateix encant de sempre.   La mare hi havia anat fa més de 33 anys, de viatge final de carrera ( sí, ara son a Cuba i abans a Eivissa) o sigui que imagineu-vos el canvi que ha trobat, dels hippys al Pachà, Amnesia, ....  Un cop més vam volar amb Ryanair a mb els bitllets comprats des de fa mes de dos mesos no vam pagar més de 150 € entre totes dues. Puntualitat Anglesa i molta rapidesa a l’aeroport tant del Prat ( terminal vella ) i d’Eivissa.  Un cop més per a fer la reserva de l’hotel vam confiar amb booking i no vam tenir sorpreses. Hotel  Nautico Ebeso molt correcta per qualitat preu i situat a 10 minuts caminant d’Eivissa. Vam tenir la Sort que som que el dimarts s’unia a la comitiva la Ju, des del primer dia ens van donar una habitació triple, planta baixa amb unes vistes al mediterrani e

Pròxim destí: MARROC

Contents i il·lusionats per tornar a terres Africanes. Després de l'experiència de Kenya, Tanzània i Zanzíbar aquest cop ens quedem més aprop. El dimecres, si tot va bé, ja dormirem a Marrakech. Ens allotjarem al RIAD IRENE que és l'única cosa que tenim assegurada. Ahhhhh,  l'única no, també anirem a deixar que ens mimin en un hammam del que ens han parlat molt bé, les Bains de Marrakeck. Tota la resta és aventura, com diu una bona amiga la prisa mata i la patxorra remata, o sigui que poc a poc i a gaudir de l'experiència!!

Ja som a casa, si teniu l'ocasió feu una escapada a Marrakech, ens ha encantat!

Avui hem arribat del que ha estat un viatge curt però intens, aquests dies ho he anotat tot i us ho aniré redactant mica en mica, pel que hi vulgui anar, que pugui saber preus, llocs a on cal anar, llocs a on no, etc... Avui ens hem llevat a les 4 del matí per agafar el tren que ens havia de portar a l’aeroport i ara, el cap ja no dona per més però demà hi haurà una nova entrada amb les primeres fotos i alguns consells per anar obrint boca a tots aquells que esteu pensant amb una escapadeta! Per cert, el dissabte vam compartir sopar a la plaça Jemma El Fna amb en Parce i el Jofre i va estar molt bé. Demà més...