Passa al contingut principal

El Masai més autèntic

La nit al càmping del parc del Masai Mara és molt freda. Ens vam equivocar no portant roba de més abric, jo dubto que marxi mai més de casa sense el plumes en algun raconet de la motxilla. Ens llevem molt d’hora ja que a primera hora del matí és quan els animals surten de cacera i segons ens ha dit en Zebra (el nostre guia) és tot un espectacle.

surt el sol al Masai Mara
Pels que tingueu pensat anar-hi penseu que estareu moltes hores a dalt el jeep sense poder baixar... per tant aneu al lavabo (darrera un arbre, en un forat, ...) abans d’entrar al parc!

Amb vistes a la Sabana
Tenim la sort de poder veure el creuament del riu Mara per part dels  nyus, zebres i tota la tropa que estan emigrant cap al Serenguetti. Segons sembla poden estar dies i dies parats en el creuament del riu fins que un valent es decideix a passar. Es bonic de veure però alhora és trist ja que molts es queden amb l’intent, els cocodrils i hipopòtams tenen molta gana. I de cop la corrua es para i tornen a esperar fins que un decidit torni a atrevir-se a passar el primer. No es veu cada dia i nosaltres i vam ser!

creuament del Riu Mara
Vam dinar de pícnic en una àrea protegida, vam caminar amb un guarda que ens va portar a veure els cocodrils, vam tenir la sort de veure guepards, lleons, lleopards, elefants, girafes, ... i tornant cap al càmping vam tenir la gran sort que en Zebra ens portes en un poblat Masai,  segurament el més xocant de tot el viatge.

la cabra més petita és una més de la familia
Ens va deixar sols a allà i ens va dir que ja serien ells els que ens acompanyarien fins el càmping. Us asseguro que per moments no ho vaig tenir del tot clar. No perquè no em refies d’ells sinó perquè jo ho veia tot igual, el nostre anglès i el seu anglès no s’assemblaven en res i jo ja ens veia a la intempèrie tota la nit.

En Jordi ballant
Però no va ser així, ens vam entendre i vam poder aprendre de la seva manera de viure. Ens van explicar els seus valors, el seu modus vivendi, vam assistir a l’àpat d’un casament (us juro que si em fan provar el menjar que es cuinava en aquella cassola moro allà mateix) amb tiberi molt especial per ells: sang, llet, carnota, ..., també vam ballar les seves danses, vam entrar a les seves minúscules cases (els pisos de 40 m2 per ells serien tot un luxe).

àpat de dies de celebracions (mireu les potes!)
 Us deixo amb més  imatges perquè valen més que mil paraules!

caballera del Lleó
Interior caseta
la núvia i un fillet d'un altre home
Tornant al càmping

Entrades populars d'aquest blog

Pròxim destí: MARROC

Contents i il·lusionats per tornar a terres Africanes. Després de l'experiència de Kenya, Tanzània i Zanzíbar aquest cop ens quedem més aprop. El dimecres, si tot va bé, ja dormirem a Marrakech. Ens allotjarem al RIAD IRENE que és l'única cosa que tenim assegurada. Ahhhhh,  l'única no, també anirem a deixar que ens mimin en un hammam del que ens han parlat molt bé, les Bains de Marrakeck. Tota la resta és aventura, com diu una bona amiga la prisa mata i la patxorra remata, o sigui que poc a poc i a gaudir de l'experiència!!

4 línies sobre Eivissa

Arribada de una setmana fantàstica a la illa Pitiusa us voldria fer 4 recomanacions d’aquesta illa de la qual ja hi ha molta informació a la xarxa. Tercer cop que la visitava però amb el mateix encant de sempre.   La mare hi havia anat fa més de 33 anys, de viatge final de carrera ( sí, ara son a Cuba i abans a Eivissa) o sigui que imagineu-vos el canvi que ha trobat, dels hippys al Pachà, Amnesia, ....  Un cop més vam volar amb Ryanair a mb els bitllets comprats des de fa mes de dos mesos no vam pagar més de 150 € entre totes dues. Puntualitat Anglesa i molta rapidesa a l’aeroport tant del Prat ( terminal vella ) i d’Eivissa.  Un cop més per a fer la reserva de l’hotel vam confiar amb booking i no vam tenir sorpreses. Hotel  Nautico Ebeso molt correcta per qualitat preu i situat a 10 minuts caminant d’Eivissa. Vam tenir la Sort que som que el dimarts s’unia a la comitiva la Ju, des del primer dia ens van donar una habitació triple, planta baixa amb unes vistes al mediterrani e

Ja som a casa, si teniu l'ocasió feu una escapada a Marrakech, ens ha encantat!

Avui hem arribat del que ha estat un viatge curt però intens, aquests dies ho he anotat tot i us ho aniré redactant mica en mica, pel que hi vulgui anar, que pugui saber preus, llocs a on cal anar, llocs a on no, etc... Avui ens hem llevat a les 4 del matí per agafar el tren que ens havia de portar a l’aeroport i ara, el cap ja no dona per més però demà hi haurà una nova entrada amb les primeres fotos i alguns consells per anar obrint boca a tots aquells que esteu pensant amb una escapadeta! Per cert, el dissabte vam compartir sopar a la plaça Jemma El Fna amb en Parce i el Jofre i va estar molt bé. Demà més...